نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4230
-
الف
+

نوروز 97 با ویژه برنامه آی فیلم2/از اجرای رقص های محلی تا حضور هنرپیشه پرآوازه افغانستان

ویژه برنامه سال تحویل 1397 خورشیدی شام گذشته از تلویزیون آی‌فیلم 2، نشر شد.

برنامه «جشن گل سرخ» ویژه سال نو خورشیدی شام گذشته سه شنبه (29حوت) از کانال تلویزیونی آی فیلم2 نشر شد.

ویژه برنامه ویژه سال نو آی فیلم2 شام گذشته ساعت 17 به وقت تهران(18 به وقت کابل) از این شبکه تلویزیونی نشر شد .

در این برنامه که گرداننده گی آن را 2 مجری پرآوازه افغانستان بردوش داشتند، چند چهره سینمایی مطرح افغانستان و تعدادی از هنرمندان این کشور میهمان «جشن گل سرخ» بودند و سال نو خورشیدی را با بیننده گان آی فیلم 2 تحویل کردند.

«حسیبا ابراهیمی» بازیگر فلم سینمایی «چند متر مکعب عشق»، «قربان میرزایی » کارگردان سریال «شهربانو»، «موسی اکبری» عکاس و نقاش افغانستانی، « علی بابا اورنگ» خطاط افغانستانی، «واصف» شاعر افغانستانی و «عزیز احمدی» نقاش افغانستانی از مهمانان ویژه این برنامه بودند.

اجرای‌ گروه های مختلف موسیقی و تک‌نوازی و آوازخوانی و رقص‌های محلی نیز حال و هوای ویژه یی به این برنامه داده بود. میان‌ برنامه‌ های متنوع درباره عنعنات و رسوم مردم افغانستان در نوروز، اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان، معرفی ساحات تاریخی افغانستان و حال‌ و هوای مردم این کشور در این عید باستانی از دیگر دیگر بخش های ویژه برنامه آی فیلم 2 برای سال نو خورشیدی بود.

«محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در لحظات نزدیک به سال تحویل مهمان برنامه «جشن گل سرخ» بود.

گفتنی است این ویژه‌برنامه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سفارت جمهوری اسلامی ایران و  دفتر برون‌مرزی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از شبکه تلویزیونی آی فیلم2 نشر شد.

 آی فیلم2 ، چهارمین  کانال تلویزیونی شبکه  «آی فیلم» در روزهای اخیر با حضور داکتر «علی عسکری» رئیس سازمان صداوسیمای ایران به طور رسمی افتتاح شد.

برنامه های این شبکه تلویزیونی مخصوص فارسی زبانان و علاقه‌مندان به ادبیات و زبان فارسی در جهان به‌ویژه افغانستان و تاجیکستان و دیگر فارسی زبانان منطقه آسیای مرکزی، همچنان فارسی‌ زبانان شبه قاره هند، چین و دیگر نقاط جهان تهیه می‌شود.

ن ذ/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر
عرفان حسینی

من میخواهم سریال مختارنامه وشعمدونی را درماه رمضان نشر کنید.